010 351 00 05

Veel gestelde vragen

Wanneer vindt de opbouw van de techniek plaats?

Een artiestoptreden wordt vaak ondersteund door techniek. De technische begeleiding is vaak al eerder op een locatie aanwezig. Als opdrachtgever dient u er dus voor te zorgen dat de feestzaal/locatie al eerder beschikbaar is en dat er bijvoorbeeld voldoende stroompunten beschikbaar zijn (zie ook 'technische rider'). De technische eisen die de verschillende artiesten stellen, verschillen vaak behoorlijk. Uiteraard helpen wij u hier graag bij en adviseren wij u hierover.

Na afloop van het optreden wordt de apparatuur weer afgebroken. Ook na het optreden zal de zaal dus nog enige tijd beschikbaar moeten zijn.

Hoe worden de artiesten geselecteerd?

Wij kennen onze artiesten en hun kwaliteiten. Iedere artiest die wij aanbieden hebben wij geselecteerd op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid en de inhoud van het optreden. U kunt er dus vanuit gaan dat artiesten op deze website van hoogstaande kwaliteit zijn en ons advies gegrond is op eigen ervaring.

Wanneer vindt de soundcheck plaats?

Vaak vindt er voor het optreden van een artiest een soundcheck plaats. Daarbij wordt de apparatuur getest en wordt het geluid aangepast op de akoestiek van de feestzaal. De lengte van de soundcheck is sterk afhankelijk van het soort artiest.

Is de zaal bezet en dient de opbouw en soundcheck al eerder plaats te vinden? In dat geval wordt er vaak 'wachtgeld' in rekening gebracht.

Is ‘pauzemuziek’ altijd inbegrepen?

Indien de geboekte artiest pauzes houdt, dan is er vaak sprake van pauzemuziek. Over het algemeen is dit inbegrepen bij het optreden. Hierbij wordt er meestal muziek gedraaid vanaf een cd op een lager volume. De muziek is vooraf bepaald. Indien u tijdens de pauzes niet wenst dat uw feest stil komt te liggen adviseren wij om een DJ voor de pauzes te boeken. Uiteraard kunt u deze ook bij ons bijboeken voor gunstige tarieven.

Waar vind ik jullie Algemene Leveringsvoorwaarden?

Onze Algemene Leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle optredens die door Allerlei Artiesten (Music Entertainment Bookings) verzorgd worden. U download deze via deze pagina.

Kan ik een optie plaatsen?

U kunt bij ons altijd vrijblijvend een optie plaatsen op een artiest. Nadat u een optie geplaatst hebt, ontvangt u van ons een bevestiging per email. Een optie is gratis en twee weken geldig. Mocht er in de tussentijd een andere opdrachtgever geïnteresseerd zijn in de betreffende datum/artiest dan zullen wij altijd contact met u opnemen en heeft u meestal 48 uur de tijd om een beslissing te nemen.

Wat kan ik van Allerlei-Artiesten verwachten?

Al meer dan 7 jaar helpen wij opdrachtgevers met het vinden van het juiste entertainment voor een feestelijke gelegenheid. Dat doen wij met veel passie, enthousiasme en plezier. Bij ons kunt u uw entertainment zelf zoeken of door ons worden geadviseerd.

Wij adviseren u graag op basis van uw wensen, budget en gestelde kaders.

Meer informatie over Music Entertainment Bookings.

Wij hebben enerzijds een adviserende rol: Advies over soort entertainment, de realisatie van het optreden en inhoud van het optreden. Anderzijds vervullen wij de bemiddelende rol tussen u als opdrachtgever, technisch personeel, de artiest, de locatie, de eventuele organisatie van uw feest, artiestbegeleiding en beveiliging.

Zijn de indicatieprijzen inclusief BTW?

Zie onze speciale pagina met uitleg over prijsopbouw. Als u een offerte voor een bepaalde act opvraagt zal er altijd duidelijk vermeld worden of de prijs inclusief of exclusief BTW is.

Hoe en wanneer vindt de betaling plaats?

De betaling vindt voorafgaand aan het artiestoptreden per bank plaats. De factuur zal u ongeveer een maand voor het optreden per email toegezonden worden.

Uitzondering: particulier optreden
In geval van een artiestoptreden voor een particuliere klant kan het voorkomen dat de artiest voorafgaand aan het optreden contant betaald kan worden in coupures van € 50,-. In dit geval ontvangt u bij het plaatsen van de boeking een factuur voor de bemiddelingskosten welke per bank voldaan kan worden en vindt de betaling aan de artiest kort voorafgaand aan het optreden contant plaats.

Hoe vind ik de geschikte artiest voor mijn gelegenheid?

Naast een indeling in ‘hoofdcategorieën’ (band, dj, zanger enz) is er op onze site ook de mogelijkheid om het geschikte entertainment voor een bepaalde gelegenheid te vinden.

Organiseert u bijvoorbeeld een bedrijfsevenement, bruiloft of braderie dan hebben wij voor die gelegenheid alvast een aantal geschikte artiesten (in verschillende prijsklassen) geselecteerd.

Er bestaat ook een mogelijkheid om op basis van prijs naar het geschikte entertainment te zoeken.

Wat is de gang van zaken in geval van ziekte van een artiest?

Het kan onverhoopt voorkomen dat een artiest op de dag van het optreden als gevolg van ziekte verstek moet laten gaan. Uiteraard zullen wij u in dit geval zo snel mogelijk informeren. Daarnaast zullen wij er alles aan doen om zo snel mogelijk een alternatief te verzorgen.

Is het mogelijk om een optreden van een artiest te annuleren?

Het annuleren van een artiestoptreden is aan bepaalde regels gebonden. Deze zijn in onze Algemene Leveringsvoorwaarden opgenomen. Raadpleegt u hiervoor Artikel 9 van onze Algemene Leveringsvoorwaarden.

Wat is een (technische) rider?

Bijna alle artiesten maken gebruik van een (technische) rider. In dit document staan de technische specificaties mbt. bijvoorbeeld licht, geluid, podium, stroompunten ed. die voor het optreden noodzakelijk zijn. Er wordt daarin ook beschreven van welke techniek de artiesten gebruik maken. Als u een artiest boekt wordt daarbij vaak een rider aan u overhandigd. Als opdrachtgever bent u verantwoordelijk voor het aanwezig zijn van de gestelde (technische) eisen die in de rider vermeld worden. In de rider staan ook eisen over bijvoorbeeld een maaltijd voor de artiest, een kleedruimte, consumpties en benodigde parkeermogelijkheden. Naast een boekingsovereenkomst tekent u dus ook de rider.

Niet alle artiesten maken gebruik van een rider. In de regel geldt dat een band (bestaande uit meerdere artiesten) vaker gebruik maakt van een rider terwijl bijvoorbeeld een DJ wat makkelijker op een locatie uit de voeten kan.

Hoe lang duurt een optreden?

Sommige artiesten spelen zonder pauze van begin tot het eind van het feest. Anderen spelen in sets en rekenen een maximaal aantal uren op locatie (vaak inclusief soundcheck). Bij de 'algemene info' over een artiest vindt u praktische informatie over de speeltijd en pauzes. Voor bijna iedere artiest of act geldt dat er in overleg altijd een aanpassing gedaan kan worden.

Geboekt! En nu?

Nadat de boeking tussen Allerlei Artiesten en de opdrachtgever tot stand is gekomen, zullen wij u een overeenkomst per email verzenden. Nadat u de overeenkomst hebt ondertekend en aan ons hebt geretourneerd is de boeking bindend. Uiteraard zorgen wij er op onze beurt voor dat de betreffende act / artiest wordt vastgelegd.

In de tijd tussen het boeken van de artiest en de uitvoering van het optreden is er vaak nog telefonisch en mailcontact tussen u, Allerlei Artiesten en de artiest om de laatste puntjes op de i te zetten en organisatorische zaken af te spreken.

Wij streven er naar om uiterlijk drie weken voor het optreden alle zaken concreet te hebben afgesproken.

Wat is de gang van zaken op de dag van het optreden?

Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op ons vaste telefoonnummer. Mocht u ons buiten kantoortijden willen bereiken (bijvoorbeeld in geval van calamiteiten rondom een optreden), dan kunt u ons ook op ons noodnummer bereiken. Dit nummer is te horen op ons antwoordapparaat.

Mocht een artiest onverhoopt niet (tijdig) verschijnen of zijn er andere problemen rondom een gepland optreden dan zullen wij altijd zo gericht mogelijk werken aan een oplossing. Direct contact tussen de opdrachtgever, MEB en de betreffende artiest is daarbij een pré; we houden u op de hoogte van de vorderingen. Wij doen altijd ons uiterste best om tijdig minimaal gelijkwaardig entertainment te realiseren.

Allerlei Artiesten is meestal niet aanwezig bij een optreden van een artiest maar in sommige gevallen wel om te kijken of alles naar wens verloopt en om beeldmateriaal te maken van het optreden.

Welke techniek is er nodig voor het optreden van een artiest?

Bij een optreden is vrijwel altijd techniek nodig. Wij adviseren u graag over het gebruik van de juiste techniek. De benodigde techniek voor een optreden leveren wij zelf (vaak) uit eigen huis en in geval van bijvoorbeeld een band werken wij samen met de vaste leverancier van zo’n band.
Verschillende sets:
  • A-set (tot 150 personen, maar soms ook 250 personen)
  • B-set (tot 500 personen)
  • C-set (tot 1500 personen)
  • M-set/Monitorset (alleen monitoring artiest)
Voor meer sfeer raden wij ook altijd aan de geluidsset aan te vullen met verlichting/lichtshow. De standaard lichtinstallatie bij veel artiesten is vaak beperkt. De toevoeging van verlichting kunt u uiteraard ook bij ons regelen. Naast feestverlichting leveren wij ook bijvoorbeeld een podium indien gewenst of bijvoorbeeld een verlichte dansvloer.

Allerlei Artiesten is leverancier van Artiesten zoals: Zanger, Zangeres, Band, Liveband, Coverband, DJ, VJ, Discoshow, Drive-in-Show, Driveinshow, Sax, Saxofonist, Tapeact.
Wij zijn gevestigd in Rotterdam, Zuid Holland - Nederland